Blog

Stappenplan en tips om te starten met programmatisch toetsen

2019-04-16 0 comments

Programmatisch toetsen lijkt de nieuwe trend te zijn. Het wordt aangekondigd als de toetsrevolutie. Maar wat houdt het precies in, wat betekent programmatisch toetsen voor de organisatie èn voor de individuele docent? In dit artikel lees je tips hoe je kunt starten met programmatisch toetsen. [...]

Waar vind je rechtenvrij gratis beeldmateriaal voor je lesmateriaal?

2019-02-05 0 comments
Waar vind je rechtenvrij gratis beeldmateriaal voor je lesmateriaal?

Docenten maken vaak gebruik van beeldmateriaal in hun lesmateriaal. Logisch. Beeldmateriaal ondersteunt de inhoud van je les.  [...]

5 tips voor een succesvol BKE traject

2018-12-18 0 comments
5 tips voor een succesvol BKE traject

BKE staat voor basiskwalificatie Examinering. Aan hogescholen de taak om docenten te motiveren om een intensief BKE traject te volgen dat bestaat uit scholing en het laten beoordelen van een eigen toets. In dit artikel lees je waarom BKE nodig is, voor wie en of BKE verplicht is. Ook krijg je 5 tips hoe je een BKE traject tot een succes kunt maken. [...]

Hoe kies je een passende toetsvorm?

2018-11-14 0 comments
Hoe kies je een passende toetsvorm?

Mag je een meerkeuzetoets inzetten in de hoofdfase? Of is deze toetsvorm alleen geschikt voor de  propedeuse? Ik heb een grote groep studenten te toetsen. Zijn er ook andere toetsvormen mogelijk dan een meerkeuzetoets? Het kiezen van een passende toetsvorm valt niet altijd mee. Hoe weet je nu wat een goede toetsvorm is?  Dit is afhankelijk van verschillende factoren. Aan de hand van onderstaande vragen kun je zelf een passende toetsvorm(en) kiezen. [...]

3 veelgemaakte fouten bij leerwegonafhankelijk toetsen van leeruitkomsten

2018-11-04 0 comments
3 veelgemaakte fouten bij leerwegonafhankelijk toetsen van leeruitkomsten

In deze blog lees je wat leerwegonafhankelijk toetsen is, wat de meest gemaakte fouten zijn bij het leerwegonafhankelijk toetsen van leeruitkomsten en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. [...]

Hoe formuleer je toetsbare leerdoelen?

2017-03-16 0 comments
Hoe formuleer je toetsbare leerdoelen?

Leerdoelen vormen de basis van een module. De kwaliteit van de leerdoelen bepaalt mede de kwaliteit van toetsing. Natuurlijk spelen andere factoren een rol maar slecht geformuleerde leerdoelen leiden nooit tot een kwalitatief toets. [...]

www.eduproject.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.eduproject.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren